ITIL Service Design

ITIL® Intermediate Service Design (SD) je jedným z piatich modulov ITIL® Service Lifecycle. Obsah kurzu pokrýva koncepty, procesy a princípy v životnom cykle návrhu IT služieb (Service Design). Zameriava sa na návrh funkčného IT, vrátane architektúry, procesov, princípov a prípravy dokumentácie, ktoré sú kľúčom k návrhu efektívnych služieb, ktoré zodpovedajú potrebám organizácie alebo programu.

Chcete porovnať s ďalšími kurzami?

Cieľová skupina

Znalosti získané v tomto kurze vyžadujú predovšetkým IT manažéri, ktorí si chcú osvojiť znalosti best practice frameworku ITIL v oblasti návrhu IT služieb.

ITIL SD je určený absolventom úrovne ITIL Foundation. Nadväzuje na získané znalosti a rozširuje ich do oblasti princípov, procesov a techník návrhu IT služieb.

Medzi najčastejších účastníkov patria:

  • IT Manager
  • Capacity Manager
  • Service Portfolio Manager
  • Business Continuity Manager
  • Availability, Service Level Manager
ITIL Service Design target group

Ciele kurzu

  • Naučiť sa riadiť dizajn IT služieb
  • Použiť k návrhu princípy, procesy a stratégiu ITIL
  • Nastaviť ciele, správne identifikovať kritické faktory úspechu a rizika
  • Rozdeliť Service Design na čiastkové procesy a činnosti v životnom cykle IT služieb
  • Precvičiť si znalosti na praktických scenároch a case study s Lead Trainers TAYLLORCOX

Prínosy ITIL SD pre organizáciu

ITIL® je komplexný framework, ktorý pomáha identifikovať, navrhovať, optimalizovať a poskytovať IT služby, ktoré podporujú strategické ciele naprieč organizáciou.

Knižnice ITIL pokrývajú životný cyklus IT služieb – od identifikácie a špecifikácie požiadaviek biznisu, cez návrh a dizajn služieb, po implementáciu a neustále zlepšovanie.

Čo najviac oceňujú organizácie na metodike ITIL? 
  • Riadenie rizík spojených s IT
  • Vytváranie nákladovo efektívnych a pritom kvalitných IT služieb
  • Metodický rozvoj IT projektov pre podporu chodu spoločnosti
  • ITIL® je aj praktický nástroj pre riadenie zmien (change management)

ITIL® Benefity prehľadne

ITIL framework

Ďalšie benefity

ITIL® Service Design vám poskytne základné informácie o koncepcii riadenia návrhu IT služieb, ako je správa dodávateľov, správa úrovne služieb, správa katalógu služieb, správa dostupnosti a mnoho ďalších tém...

Efektívna správa IT

ITIL SD pomáha pri implementácii a komunikácii medzi IT oddelením a business. Predstavuje framework pre lepšiu, ale zároveň komplexnú kontrolu nad IT.

Koncepčné, užívateľsky prívetivé služby

Service Design je disciplína, ktorá sa metodicky sústredí na to, aby nové či aktualizované služby zodpovedali potrebám koncových užívateľov a spĺňali SLA (Service Level Agreement)

Lepšia kontrola nad vývojom

Využitím procesov ITIL® Service Design získa organizácia kontrolu nad návrhom kvalitných, nákladovo efektívnych IT služieb, ktoré spĺňajú strategické požiadavky organizácie.

Zníženie nákladov na vlastníctvo (TCO)

Náklady na vlastníctvo môžete minimalizovať iba vtedy, pokiaľ sú všetky aspekty IT služieb, procesov a technológií správne navrhnuté a spĺňajú manažérske zadanie.

Harmonogram

Prvý deň
Skryť agendu
Otvoriť agendu

09:00 – 10:30

10:30 – 10:45

10:45 – 12:15

12:15 – 13:15

13:15 – 14:45

14:45 – 15:00

15:00 – 17:00

Druhý deň
Skryť agendu
Otvoriť agendu

09:00 – 10:30

ITIL SD Intro

  • Service Design
  • Value to business
  • Purpose and objectives
  • Scope of Service Design
  • Service Design processes
  • Service acceptance criteria
  • I/O within the service lifecycle

10:30 – 10:45

Coffee break

10:45 – 12:15

Principles I.

  • Design activities & constraints
  • Service + business requirements & drivers
  • Importance & approach to a balanced design
  • Principles and the 5 aspects of Service Design
  • Service Design principles & service composition

12:15 – 13:15

Obed | Lunch menu

13:15 – 14:45

Principles II.

  • The 5 Design aspects
  • Designing measurement systems
  • Designing technology architectures
  • Designing service solutions components
  • Designing management systems (Service portfolio)

14:45 – 15:00

Coffee break

15:00 – 17:00

Principles III.

  • Designing processes
  • Service Design models
  • Design & development options
  • Delivery models, sourcing optionn
  • Design & development approaches
  • Service Oriented Architecture (SOA)

Tretí deň
Skryť agendu
Otvoriť agendu

09:00 – 10:30

10:30 – 10:45

10:45 – 12:15

12:15 – 13:15

13:15 – 14:45

14:45 – 15:00

15:00 – 17:00

ITIL Service Design vás naučí osvedčené postupy pre návrh IT služieb, ktoré používajú spol. ako IBM, Google, HP a ďalšie.

Service Design pomáha plniť strategické ciele spoločnosti s pomocou nových služieb.

Tento prístup je založený na efektívnom plánovaní a riadení vývoja. Či už ide o malé aplikácie alebo robustné IT služby.

  • Dĺžka bloku 90 minut
  • Vyučovacích hodín 32 hodín
  • Občerstvenie Áno
  • Skúška Áno
  • Predpoklady

    Absolventi musia poznať základy ITIL v úrovni Foundation, na ktoré tento kurz nadväzuje a ktorý je aj podmienkou certifikácie.

    Taktiež odporúčame zopakovať si "glossary of terms", resp. slovník pojmov

ITIL® Approved Trainer

Tayllorcox


Jiří Pilný

15 ročná prax so štandardmi v IT Service Managemente, ITIL, riadenia projektov. Game Leader pre biznis simulácie, ktoré vám pomocou metodiky pomôžu zvýšiť aplikovateľnosť štandardov v praxi. Medzi jeho najúspešnejšie projekty patrí:

  • Úrad online ČR
  • Parking Liberec
  • MS Nástroje pre riadenie rozpočtu, investícií, dotácií
  • PRINCE2® Accelerator (SW riešenie podľa metodiky PRINCE2)

Certifikácia

ITIL Intermediate Module - Service Design | Axelos Accredited

Certificate of Attendance

Axelos / PeopleCert certifikácia

Súčasťou kurzu sú 2x oficiálne cvičné testy a certifikačný test Axelos / PeopleCert. Axelos, resp. jej EI (Examination Institute) PeopleCert.

Ak ste predchádzajúci kurz absolvovali bez nostrifikácie PeopleCert, prečítajte si prosím zmenu licenčných podmienok.

  • Certifikát v anglickom jazyku
  • Certifikát PeopleCert  v elektronickej podobe
  • Na vyžiadanie zaistíme súdny znalecký preklad
  • ITIL Foundation certifikát od Axelos má doživotnú platnosť

Všetko o certifikácii ITIL SD >

ITIL Service Design certifikát

Formát skúšky

Service Design certifikačná skúška pokrýva otázky týkajúce sa celého procesu návrhu a rozvoja IT služieb v rámci životného cyklu SD.

Záverečný test sa zameriava na znalosť techník, princípov a procesov, ktoré sú kľúčové pre vývoj, správu a integráciu služieb. 

Formát skúšky:

  • Dĺžka: 90 minút
  • Počet otázok: 40
  • Formát: výber správnych odpovedí
  • Minimálna úspešnosť: 70% (28 otázok zo 40)
  • Povinné predpoklady: ITIL Foundation level (certificate)
  • Pomôcky pri skúške: Nie sú povolené. Politika uzavretej knihy
  • + extra čas 30 minút, teda celkom 120 minút, pokiaľ angličtina nie je váš materinský jazyk

Všetko o certifikácii >

ITIL Service Design Exam

To nejzaujímavějšie o ITIL na YouTube

To musíte mať

Stiahnite si do mobilu svoju aplikáciu skôr, ako prídete na kurz.

Bezplatná mobilná aplikácia pre projektových manažérov. Výkladový a prekladový slovník.

Obsahuje konsolidované termíny a definície tisícok manažérskych výrazov v oblasti riadenia projektov, programov, portfolia, rizík, enterprise architektúry, bezpečnosti, ochrany osobných údajov a mnohých ďalších štandardov:

  • PRINCE2®, MSP®, MoP®, P3O, P3M3
  • SCRUM, DevOps, Lean IT, ITIL, ITSM, IT4IT
  • MoR®, ISMS, GDPR, ZokB, TOGAF, ArchiMate a iné...

iOS, Android slovník >

TAYLLORCOX iOS Android app

Ako kurz hodnotia absolventi?

Excelentné hodnotenie od 1343 hodnotiacich

V čom sú naše referencie výnimočné? Nie sú to jednorázové akcie. K nám sa ľudia radi vracajú a nezatvárajú pred nami dvere.

  • GDPR Anonymizováno
  • 29.05.19
  • Stavební spořitelna České spořitelny

Kurz i obsah byl OK. 

  • GDPR Anonymizováno
  • 29.05.19
  • Innogy

S kurzem jsem spokojen. 

  • GDPR Anonymizováno
  • 09.08.18
  • EmbedIT

Výborný.

  • GDPR Anonymizováno
  • 09.08.18
  • Freelancer

Bezproblémový ako vždy, určitě budu pokračovat.

  • Jiří Ch.
  • 15.11.17
  • Státní pozemkový úřad

Kurz byl přínosný.

  • Zdeněk H.
  • 15.11.17
  • Státní pozemkový úřad

Zajímavé shrnutí problematiky ITIL SD s řešením konkrétních praktických uplatnění.

  • Martin K.
  • 15.11.17
  • Státní pozemkový úřad

Kurz hodnotím jako výborný.

  • Tomáš H.
  • 15.11.17
  • KPMG

Výborný, doporučuji dále.

Pozrite sa na úplný zoznam referenčných klientov, ktorí na nás nedajú dopustiť.

Vaše hodnotenie
*****

Chcete to pripraviť na mieru? Kontaktujte nás!

Zavolajte nám a my vám poradíme.

Sme vám k dispozícii na telefónnom čísle +421 2/20 850 891 vždy od pondelka do piatku: 9:00 - 17:00.

*položky označené hviezdičkou sú povinné

Chcete získať darček k narodeninám?