ITIL sa zameriava na zladenie IT a biznisu, resp. podporuje plnenie strategických a obchodných cieľov organizácie. Čo si pod tým predstaviť? Ide o sadu best practice (príkladov overených praxou), ktoré pomáhajú v každodennej agende projektového manažéra.
Využitie best practice ITIL je bezplatné. Potrebné znalosti obsahujú ITIL knihy, alebo ich získate prostredníctvom ITIL školenia v akreditovanej školiacej organizácii so statusom ATO (Accredited Training Organisation) vrátane ITIL certifikácie. ITIL framework dnes štandardne podporujú softvérové nástroje, ale aj cloudové služby.
ITIL vznikol v 80 rokoch a bol pôvodne vytvorený vládou Veľkej Británie. Teraz je vlastníkom metodiky Axelos. Aktuálna verzia je ITIL 4 (oficiálny release je február 2019) a ide o update predchádzajúcej verzie ITIL v3, resp. ITIL 2011. V rovnakom termíne sa oficiálne spustí základný kurz s doživotnou platnosťou certifikácie.
Manažérom ukazuje správny prístup k jednej z najdôležitejších domén úspešnej organizácie: poskytovanie IT služieb pre podporu, automatizáciu a vyššiu efektivitu fungovania. Je pritom jedno, aká ste veľká spoločnosť. Nehrá úlohu ani to, či riadite firmu, riešite IT v štátnej organizácii, alebo zodpovedáte za IT projekt. Mimochodom ucelený zoznam prínosov nájdete v sekcii ITIL benefity.
ITIL4 je agilná metodika a oveľa viac sa zameriava na užívateľa, než na procesy. Podporuje moderné prístupy a technológie. V dobe digitálnej transformácie prináša vyššiu efektivitu a ukazuje, ako sa vysporiadať so stále náročnejšími požiadavkami užívateľov. V konečnom dôsledku tieto best practice posilňujú konkurencieschopnosť.
Holistický prístup ITIL v4 podporuje celkovo nielen IT Service Management, ale aj ďalšie dominantné prvky riadenia IT, ktoré sú potrebné pre integráciu a optimalizáciu IT. Navyše využíva tie najlepšie prvky z DevOps, Lean IT a Cloud Computingu.
Governance je zostava best management practice pokynov, ktoré pomáhajú organizácii s riadením a reportingom. Vďaka governance budete mať IT pod kontrolou a v súlade so stratégiou organizácie.
ITIL practices obsahuje zostavu šablón, súborov a postupov. Sú určené na návrh, vývoj, implementáciu a optimalizáciu IT, alebo plnenie vašich cieľov. Jednoducho tak môžete aktivity obsiahnuté v service value chain nastaviť podľa best practice.
ITIL Guiding principles sú zásady a odporúčania, ktoré vám pomôžu odriadiť stratégie, kompetencie, procesy a zmeny konzistentne, efektívne a kvalitne.
Continual improvement, teda neustále zlepšovanie je neoddeliteľnou súčasťou ITIL frameworku. Vďaka tomu zaistíte efektivitu všetkých opakujúcich sa činností na všetkých úrovniach organizácie. CSI vám pomôže splniť očakávania zainteresovaných strán.
Chcete získať darček k narodeninám?