Komunikačná stredná

Komunikačná stredná je druhá z troch úrovní našej Komunikačnej akadémie.

Chcete sa naučiť, ako konštruktívne zvládať konflikty a premeniť ich na príležitosť na rast? Tento kurz vám ukáže, ako sa vyhnúť eskalácii konfliktov a namiesto toho ich využiť na posilnenie vzťahov, osobného rozvoja a efektívnej komunikácie.

Čo všetko sa naučíte v našom zážitkami nabitom interaktívnom workshope?

  • Zvládnite konflikty rozvojom empatie a asertivity – Naučíte sa, ako efektívne komunikovať aj v náročných situáciách a získať rešpekt druhých.
  • Komunikačné štýly a osobnostná typológia – Osvojíte si komunikáciu s rôznymi typmi osobností, pochopíte rozdiely medzi agresívnym, pasívnym a asertívnym štýlom komunikácie a osvojíte si asertívne techniky.
  • Asertivita v praxi – Získate nástroje na vyjadrenie svojich názorov a pocitov jasne, bez obáv a s rešpektom voči ostatným.
  • Premieňajte konflikty na príležitosti – Naučíte sa, ako konflikte transformovať na zdroj vzájomného porozumenia a silnejšieho prepojenia.
  • Emocionálna inteligencia a empatia ako základ dôvery – Osvojíte si techniky, ktoré vám umožnia lepšie rozumieť vlastným aj cudzím emóciám a efektívne ich využívať v komunikácii.
  • Držanie tela a dýchanie – Naučíte sa, ako reč tela a správne dýchanie ovplyvňujú vašu schopnosť zvládať náročné situácie a komunikovať s pokojom a autoritou.
Chcete porovnať s ďalšími kurzami?

Virtual Training nebo e-Learning?

Máme dostatečnou flexibilitu, takže vybírat můžete jak prezenční termíny, tak online kurzy.

Zkuste živý kurz virtuálně

Ciele kurzu

  • Zvládnuť konflikty – Naučíte sa premeniť konflikty na príležitosť na rast a hlbšie prepojenie. 
  • Rozvíjať empatiu a emocionálnu inteligenciu – Osvojíte si techniky efektívnej komunikácie a naučíte sa porozumieť a zvládať vlastné aj cudzie emócie v komunikácii. 
  • Prispôsobiť komunikačný štýl osobnosti partnera a trénovať asertivitu v praxi – Naučíte sa rozoznávať a prispôsobiť svoju komunikáciu v závislosti od osobnostnej typológie a precvičíte si techniky na vyjadrenie svojich názorov a pocitov jasne, bez obáv a s rešpektom voči ostatným. 
  • Využívať reč tela a dýchanie – Získate nástroje na ovládanie tela a dychu pre pokojnejšiu komunikáciu.

Ako to prebieha

Na našom kurze komunikačných zručností nejde o teóriu – učenie prebieha zážitkovo a interaktívne! Využívame Kolbov cyklus učenia, vďaka ktorému si nové poznatky nielen osvojíte, ale ich aj okamžite vyskúšate v praxi.

Ako to funguje?

  • Zažijete reálne komunikačné situácie na vlastnej koži.
  • Reflektujete svoje reakcie a zistíte, čo fungovalo a čo nie.
  • Pochopíte princípy efektívnej komunikácie a dostanete konkrétne tipy na zlepšenie.
  • Aplikujete nové zručnosti hneď na mieste – aby ste si ich lepšie zapamätali a mohli používať v reálnom živote.

Aké sú naše tréningy

  • PRAKTICKÉ – „Teóriu“ prepájame s praxou - pracujeme s bežnými životnými situáciami, na ktorých ilustrujeme preberané komunikačné princípy a paradigmy.
  • ADRESNÉ – Zohľadňujeme aktuálne individuálne potreby a konkrétne otázky či pracovné a osobné situácie každého účastníka danej skupiny.
  • ZÁŽITKOVÉ – Vzdelávame interaktívne: prostredníctvom zážitkov, nie memorovania teórie. Používame rozličné aktivity ako hranie rolí, modelové situácie, prípadové štúdie, prezentácie, video ukážky, testy, prácu v skupinách, brainstorming či skupinovú diskusiu, reflexiu a zdieľanie.

Výsledok?

Väčšia sebadôvera v komunikácii, odbúranie zlozvykov, silnejšie vzťahy a  úspech v práci aj osobnom živote!

Pridajte sa k nám a objavte silu efektívnej komunikácie!

Ako to prebieha

Tento kurz je určený

  • Tým, ktorí chcú zvýšiť svoju osobnú silu a vplyv, zanechať silnejší dojem a zvýšiť sebavedomie.
  • Tým, ktorí majú ambíciu byť skutočným lídrom a efektívne motivovať seba aj ostatných.
  • Tým, ktorých pracovné výkony sú postavené na komunikácii s inými ako obchodníci, manažéri, tímoví lídri, podnikatelia, pedagógovia, sociálny pracovníci, administratívny pracovníci, pracovníci zákazníckeho servisu a mnoho ďalších profesií vrátane role rodiča.
  • Tým, ktorí sa točia v neefektívnych pracovných či súkromných konfliktoch a sú z toho vyčerpaní.
  • Tým, ktorí majú za cieľ naučiť sa asertívne stanovovať svoje hranice a porozumieť a mať pod kontrolou svoje emócie.
  • Tým, ktorí si želajú lepšie porozumieť sami sebe aj iným a hlbšie sa s nimi prepojiť.

Harmonogram kurzu

09:00 – 10:30

Blok 1

  • Komunikácia v závislosti od osobnostnej typológie
  • Komunikačné štýly – agresívny, pasívny, asertívny.
  • Asertivita v praxi – asertívne komunikačné techniky.

10:30 – 10:45

Coffee break

10:45 – 12:15

Blok 2

  • Ako premeniť konflikty na zdroj rastu a hlbšieho prepojenia medzi ľuďmi.

12:15 – 13:15

Obed

13:15 – 14:45

Blok 3

  • Emocionálna inteligencia a empatia ako základ dôvery.
  • Porozumenie a zvládanie vlastných a cudzích emócií v komunikácii.

14:45 – 15:00

Coffee break

15:00 – 16:30

Blok 4

  • Držanie tela a dýchanie mení pravidlá hry.

Konflikty sú dar a zvládnete ich hravo vďaka rozvoju asertivity, empatie a emočnej inteligencie

  • Dĺžka bloku 60 minut
  • Vyučovacích hodín 8 hodín
  • Občerstvenie áno
  • Skúška nie
  • Predpoklady

    Nevyžaduje žiadne predchádzajúce predpoklady.

Renáta Krchňavá

Renáta je certifikovanou transformačnou koučkou, lektorkou, kariérnou poradkyňou a členkou ALKP a SAKO.

  • Členka SAKO – Slovenskej Asociácie Koučov a ALKP - Asociácie lektorov a kariérnych poradcov.
  • Roky pôsobila v medzinárodnej audítorskej firme. V súčasnosti sa venuje lektorskej a poradenskej činnosti.
  • Svoje skúsenosti a know – how využíva pri práci s firemnými, tak aj individuálnymi klientami.
  • Lektorka soft skills a facilitátorka teambuildingov, ktorá spája svoje praktické skúsenosti kouča a manažéra. Ako lektorka disponuje schopnosťou vytvoriť uvoľnenú atmosféru a pocit dôvery, otvorenosti a ochoty zdieľať, a tým prepojiť účastníkov školenia / členov tímu. V živote je podľa nej dôležitá autenticita a schopnosť vnímať a prijať samého seba, a následne všetkých a všetkého okolo nás, nechať veci plynúť. A najmä nebrať seba a život tak vážne.  
  • Kariérna poradkyňa sa venuje individuálnym klientom za využitia psychodiagnostických nástrojov a poskytuje služby v oblasti rozvoja potenciálu ľudských zdrojov.
  • Terapeutka tradičnej čínskej medicíny so zameraním na zdravý životný štýl, výživu a work – life balance sa venuje individuálnym klientom, ako aj firemným a zároveň prednáša a školí v tejto oblasti. 

LinkedIn

Elena Moravčíková

Elena je certifikovanou koučkou ACC Medzinárodnej federácie koučov ICF. Venuje sa individuálnemu business, life aj executive koučingu, ako i práci s tímami a skupinami zamestnancov. Jej klientmi sú vrcholoví manažéri, majitelia firiem, riaditelia, ale i bežní zamestnanci a ľudia, ktorí hľadajú odpovede vo svojom živote. 

  • členka Medzinárodnej federácie koučov ICF, SAKO- Slovenskej Asociácie Koučov, ako aj Slovenskej pobočky ICF.
  • certifikovaná praktikantka neuro-lingvistického programovania a svoje skúsenosti a know-how využíva pri práci s firemnými, tak aj individuálnymi klientami. Za veľmi dôležité v živote človeka považuje schopnosť poznať samého seba- kto som, čo chcem, po čom túžim, čo ma napĺňa, motivuje, dospieť k sebauvedomeniu.
  •  lektorka soft skills, kde spája svoje praktické skúsenosti kouča a manažéra
  • kariérna poradkyňa sa venuje individuálnym klientom za využitia psychodiagnostických nástrojov FACET5

Ako kurz hodnotia absolventi?

Excelentné hodnotenie od 44 hodnotiacich

V čom sú naše referencie výnimočné? Nie sú to jednorázové akcie. K nám sa ľudia radi vracajú a nezatvárajú pred nami dvere.

  • Marcela
  • 30.10.25
  • DOMUS IT, a.s.

Určite odporúčam účasť na tomto školení, pre mňa bolo prínosom najmä vďaka vysokej interaktivite a schopnosti lektorky zaujať. Oceňujem príklady z praxe, zistila som, prečo je potrebné naozaj počúvať. V každodennej praxi využijem návod ako nereagovať agresívne. 

  • Veronika
  • 30.10.25
  • DOMUS IT, a.s.

Na tomto školení oceňujem skúsenosti lektorky a praktické rady, tiež možnosť zapojiť sa do aktivít. Určite sa budem snažiť preniesť niektoré odporúčania do svojho pracovného života, ako napríklad ako znižovať reakciu v napätých situáciach. Určite nezabudnem ani na odporúčanie ako správne počúvať.

  • Peter
  • 30.10.25
  • DOMUS IT, a.s.

Školenie prebiehalo vynikajúcou formou, bolo veľmi účelné a praktické, z toho dôvodu by som ho odporučil ďalším účastníkom. Prínosom pre mňa bolo zistenie ako správne počúvať, zanalyzovať situáciu a asertívne odpovedať. 

  • Kristína
  • 30.10.25
  • MS BA IV

Môj TOP moment na školení bolo uvedomenie si, aký som typ osobnosti a aké sú moje spúšťače reaktivity. Účasť na kurze odporúčam každému, kto chce upevniť svoje vzťahy, predchádzať konfliktom a viesť vedomú komunikáciu. V praxi určite využijem návod ako vypočuť druhú osobu bez vnášania vlastných filtrov.

  • Miriama
  • 30.10.25
  • ESOX Fishing Tackle, s.r.o.

Školenie mi určite pomôže viac sa sprítomniť v situáciách, ktoré vo mne spúšťajú silné emócie, napríklad aj cez realizované cvičenie "KOTVA". Odporúčala by som toto školenie aj kvôli lektorke, ktorá sa problematike rozumie, vie vynikajúco udržať pozornosť, aj náročnejších členov skupiny a taktiež kvôli perfektnej organizovanosti tímu a celkovej starostlivosti o účastníkov.

  • GDPR - Anonymizované
  • 25.09.25

Získané poznatky boli dostačujúce, verím, že ich využijem tak v práci,ako aj v rodine.

  • GDPR - Anonymizované
  • 25.09.25

Spoločnosť odporúčam, obsah kurzu bol kvalitný a dobre spracovaný. Akurát posledná hodina už bola náročná na pozornosť.

  • GDPR - Anonymizované
  • 25.09.25

Toto školenie bolo veľmi obohacujúce, hlavne pre pomáhajúce profesie. Najviac sa mi páčili modelové situácie a scénky: spomenuté situácie si v praxi teraz vedome uvedomujem. Lektorka nám všetko zrozumiteľne vysvetlila a dala ucelené informácie o príčinách a reakciách (v správaní)

  • GDPR - Anonymizované
  • 25.09.25

Školenie určite odporúčam. Bolo vedené zábavnou a interaktívnou formou. Najlepšie boli aktivity, ktorými sme si precvičili situácie zo života. V praxi využijem najmä slová a vety, ktoré sa nemajú používať pri rozhovore s klientom. Aj keď bolo toto moje prvé podobné školenie, pridanú hodnotu vidím najmä v prezentovaných modeloch komunikácie (napr. Model 4 uší) a v prehľadných materiáloch.

  • Katarína P.
  • 25.09.25
  • Mestská časť Bratislava - Petržalka

Všetko bolo super! Výborná téma školenia, tak isto aj lektorka, ktorá nám pekne vysvetlila všetko z materiálov. Najviac sa mi páčil model 4 uší, ktoré v praxi využijem. A ak niekto zvažuje účasť na kurze, odporúčam aby išiel a vyskúšal.

Pozrite sa na úplný zoznam referenčných klientov, ktorí na nás nedajú dopustiť.

Vaše hodnotenie
*****

Chcete to pripraviť na mieru? Kontaktujte nás!

Zavolajte nám a my vám poradíme.

Sme vám k dispozícii na telefónnom čísle +421 2/20 850 891 vždy od pondelka do piatku: 9:00 - 17:00.

*položky označené hviezdičkou sú povinné

Chcete získať darček k narodeninám?