ITIL® Foundation

Získajte komplexný know-how best practice frameworku ITIL. Unikátna Case Study vám pomôže osvojiť si implementáciu procesov a podporných služieb, nastavenie funkcie a rolí v rámci celého IT Service Managementu. Kurz je kvalifikačným predpokladom pre ITIL® Practitioner.

Chcete porovnať s ďalšími kurzami?

Komu je určený

Prečo IT Management potrebuje ITIL Foundation?

Tento kurz je vhodný pre všetkých, ktorí sa chcú zdokonaľovať v uplatňovaní best practice ITIL v praxi, alebo hľadajú spôsoby ako za pomoci strategického či manažérskeho riadenia dosahovať pri správe IT vyššiu efektivitu, spoľahlivosť a dostupnosť.

Najčastejšími absolventmi sú:
  • IT Management ( správa IT)
  • IT Consulting (nastavenie a optimalizácia IT)
  • Projektoví manažéri (zodpovednosť za IT projekty)
  • Finanční riaditelia (ako investovať a účtovať IT služby)
  • Enterprise Architekti (návrh a rozvoj podnikovej architektúry)
ITIL Foundation target group

Ciele kurzu

  • Naučíte sa efektívnejšie riadiť rozpočet
  • Jednoduchšie obhájite investície do rozvoja IT
  • Zefektívnite čerpanie zdrojov, stabilizujete kvalitu IT služieb
  • V neposlednom rade zlepšíte komunikačné väzby medzi IT a managementom

Prínosy ITIL® pre organizáciu

ITIL je komplexný framework, ktorý pomáha identifikovať, navrhovať, optimalizovať a poskytovať IT služby, ktoré podporujú strategické ciele naprieč organizáciou.

Knižnice ITIL pokrývajú životný cyklus IT služieb – od identifikácie a špecifikácie požiadaviek biznisu, cez návrh a dizajn služieb, po implementáciu a neustále zlepšovanie.

Čo najviac oceňujú organizácie na metodike ITIL?
  • Riadenie rizík spojených s IT
  • Vytváranie nákladovo efektívnych a pritom kvalitných IT služieb
  • Metodický rozvoj IT projektov pre podporu chodu spoločnosti
  • ITIL® je aj praktický nástroj pre riadenie zmien (change management)

ITIL® Benefity prehľadne

itil framework diagram

Harmonogram

Prvý deň
Skryť agendu
Otvoriť agendu

09:00 – 10:30

Rekapitulácia 1. dňa

  • Service Transition
  • Návrh nových služieb v Service Design
  • Rozvoj a zlepšovanie prechodu IT služieb

Service Transition II.

  • Metodika optimálneho prechodu, upgradu služieb
  • Správa komplexných služieb, zmena, transformácia
  • Inovácia služieb, obrana proti nežiadúcim dopadom

10:30 – 10:45

Coffee break

10:45 – 12:15

Service Design

  • Návrh a vývoj IT služieb
  • Metodika a princípy ITSM
  • Ako transformovať stratégiu do praxe

12:15 – 13:15

Obed | Lunch Menu

13:15 – 15:00

Service Design II.

  • Návrh nových služieb v praxi
  • Alebo zmena pôvodných služieb
  • Zlepšovanie IT

15:00 – 15:15

Coffee break

15:15 – 17:00

Assignment II.

  • Cvičné testy ITIL
  • Zhodnotenie a rozbor znalostí

Druhý deň
Skryť agendu
Otvoriť agendu

09:00 – 10:30

Úvod do ITIL

  • Best practice
  • Adaptácia ITIL v praxi
  • Certifikačná schéma, skúšky

ITIL Library

  • Princípy ITIL & ITSM
  • Prínosy IT Service Managementu
  • ITIL pre užívateľov, business, it management

10:30 – 10:45

Coffee break

10:45 – 12:15

Continual Service Improvement

  • Návrh a rozvoj benefitov IT služieb
  • Význam lepšieho návrhu, implementácie a podpory prevádzky
  • Zlepšenie kvality služieb, zaistenie dostupnosti prevozu a kvality
  • Vzájomná väzba medzi Service Strategy, Operation, Transition a Design

12:15 – 13:15

Obed | Lunch Menu

13:15 – 15:00

Service Operation

  • Riadenie prevádzkových IT procesov
  • Benefity pre klientov (užívateľov) a poskytovateľov služieb
  • Zmeny a stabilizácia prevádzkových aktivít v IT pomocou ITIL®
  • ITIL® ako IT Service Management nástroj podpory zákazníkov

15:00 – 15:15

Coffee break

15:15 – 17:00

Service Transition

  • Upgrade procesov a služieb s ITIL
  • Service transition kapitola uzatvára #1. deň kurzu
  • Doporučenia pre štúdium, domáca úloha ITIL® scenáre

Assignment

  • Cvičné testy s prípravou na certifikáciu
  • Testovacia sada zameraná na doposiaľ získané znalosti

Tretí deň
Skryť agendu
Otvoriť agendu

09:00 – 10:30

Rekapitulácia 2. dňa

  • Service Design
  • Service Transition
  • Životný cyklus IT služieb

Service Strategy

  • Návrh, vývoj a implementácia ITIL®
  • Stanovenie cieľov a očakávania od Stratégie IT služieb
  • Analýza, špecifikácia a prioritizácia príležitostí ITSM
  • Service Management ako strategické aktívum IT odd.

10:30 – 10:45

Coffee break

10:45 – 12:15

Service Lifecycle

  • Workflow
  • Operatívna a strategická úroveň

ITIL a revízia prínosov

  • Rozvoj metodiky
  • Strategické riadenie

12:15 – 13:15

Obed | Lunch menu

13:15 – 15:00

ITIL Exam príprava

  • Tipy a triky
  • Dôležité témy, cvičenia

15:00 – 15:15

Coffee break

15:15 – 17:00

ITIL Foundation Exam

  • 75 min.
  • Celkom 40 otázok
  • Min. úspešnosť 65% (26 z 40 otázok)

Čo sa v rámci školenia naučíte: Kľúčové koncepty ITIL®, oblasti a definície. Ako ITIL® pomáha v praxi pri riešení problémov. Životný cyklus, vzťahy medzi jednotlivými procesmi. Štruktúru, procesy a podporné služby všetkých 5 častí. Detailný prehľad o certifikáciách a akreditačnej schéme vzdelávania.

  • Dĺžka bloku 90 minut
  • Vyučovacích hodín 24 hodín
  • Občerstvenie Áno
  • Skúška Áno
  • Predpoklady

    Kurz nevyžaduje žiadne vstupné predpoklady. Ako úvod však odporúčame  ITIL® Intro

Trainers

Miloš Tomka

ITIL®  Approved Lead Trainer, PRINCE2® Approved Lead Trainer, BPM Trainer, MoR® Approved Lead Trainer

Autor akreditovaných materiálov PRINCE2® a ITIL® v TAYLLOR & COX Slovensko. 

Miloš je jedným z najlepších trénerov metodiky PRINCE2® na Slovensku. Vďaka svojim dlhoročným skúsenostiam je expertom na riadenie projektov. Pôsobí ako akreditovaný tréner certifikačného orgánu AXELOS - PeopleCert. Ako lektor pripravil na certifikáciu stovky účastníkov a pomáhal pri implementácii metodiky PRINCE2® v rôznych organizáciách.  Riadil mnohé projekty podľa metodiky PRINCE2®, ako hlavný projektový manažér.Miloš je obľúbeným najmä vďaka tomu, že prepája praktické skúsenosti so striktnou metodikou.

Certifikácia

ITIL® Foundation | Axelos Accredited

Certificate of Attendance

Súčasťou kurzu sú 2x oficiálne cvičné testy a certifikačný test Axelos / PeopleCert. Axelos, resp. jej EI (Examination Institute) PeopleCert.

Ak ste predchádzajúci kurz absolvovali bez nostrifikácie PeopleCert, prečítajte si prosím zmenu licenčných podmienok.

  • Certifikát v anglickom jazyku
  • Certifikát PeopleCert  v elektronickej podobe
  • Na vyžiadanie zaistíme súdny znalecký preklad
  • ITIL Foundation certifikát od Axelos má doživotnú platnosť

Všetko o certifikácii ITIL® >

itil foundation certifikát

Axelos / PeopleCert

Rozhodli ste sa pre upgrade certifikátu? Gratulujeme! Každý úspešný absolvent získa naviac certifikát vydaný vlastníkom metodiky Axelos, resp. jeho EI (Examination Institute) PeopleCert

Pokyny k certifikácii >

itil foundation certificate axelos peoplecert

Formát skúšky

Absolventi kurzu musia preukázať orientáciu v celom životnom cykle ITSM podľa best practice štandardu ITIL, ovládať na základnej úrovni Princípy, Procesy a Terminológiu. Aplikovať metodiku v IT organizácii.

ITIL® Foundation certifikácia je nevyhnutná pre tých, ktorí chcú pokračovať v úrovni ITIL® Practitioner, ktorú tvoria z 80% praktické cvičenia implementácie ITIL so znalosťami, ktoré získate v úrovni Foundation.

  • Dĺžka: 1 hodina
  • Politika uzavretej knihy
  • Jazyková verzia: angličtina
  • Celkom 40 otázok, na výber je vždy zo 4 odpovedí
  • Minimálna úspešnosť je 65%, respektíve 26 správnych odpovedí zo 40

Všetko o certifikácii >

itil foundation skuska

To najzaujímavejšie o ITIL na YouTube

To musíte mať!

Stiahnite si do mobilu svoju aplikáciu skôr, ako prídete na kurz.

Bezplatná mobilná aplikácia pre projektových manažérov. Výkladový a prekladový slovník.

Obsahuje konsolidované termíny a definície tisícok manažérskych výrazov v oblasti riadenia projektov, programov, portfólia, rizík, enterprise architektúry, bezpečnosti, ochrany osobných údajov a mnohých ďalších štandardov:

  • PRINCE2®, MSP®, MoP®, P3O, P3M3
  • SCRUM, DevOps, Lean IT, ITIL, ITSM, IT4IT
  • MoR®, ISMS, GDPR, ZokB, TOGAF, ArchiMate a iné...

iOS, Android slovník >

tayllorcox app ios android

Ako kurz hodnotia absolventi?

Excelentné hodnotenie od 1355 hodnotiacich

V čom sú naše referencie výnimočné? Nie sú to jednorázové akcie. K nám sa ľudia radi vracajú a nezatvárajú pred nami dvere.

  • Denisa K.
  • 06.08.19
  • FN Plzeň

Kladně hodnotím znalosti a přístup auditora, implementovat kurz na potřeby ve zdr. zařízení.

  • GDPR Anonymizováno
  • 06.08.19
  • FN Plzeň

Dobrý.

  • Václav H.
  • 06.08.19
  • FN Plzeň

Zajímavé vysvětlení a zohlednění/situace přímo k naší organizaci během reakcí a diskuze přímo nad tématem a probíranými slidy. 

  • GDPR Anonymizováno
  • 09.07.19
  • Ministerstvo práce a sociálních věcí

Zcela naplnil.

  • GDPR Anonymizováno
  • 09.07.19
  • Správa železniční dopravní cesty

Velmi dobré. 

  • GDPR Anonymizováno
  • 09.07.19
  • Ministerstvo práce a sociálních věcí

Kurz byl pro mne velice přínosný.

  • Petr P.
  • 08.07.19
  • Ministerstvo vnitra

Kurz byl zajímavý a dostál očekávání. 

  • Ivana N.
  • 08.07.19
  • Expo Bank

Intenzivní kurz na získání návyků, vědomostí a znalostního rámce, abych se mohla orientovat v problematice a dále rozvíjet. 

  • Michaela A.
  • 08.07.19
  • Worldline CZ

Děkuji za velmi dobře připravené školení, materiály, vysvětlení. Přesně tak jak jsem si školení představovala.

  • Michal M.
  • 08.07.19
  • Happy

Super pohled z praxe.

Zobraziť ďalších 10 recenzií absolventov

Pozrite sa na úplný zoznam referenčných klientov, ktorí na nás nedajú dopustiť.

Vaše hodnotenie
*****

Chcete to pripraviť na mieru? Kontaktujte nás!

Zavolajte nám a my vám poradíme.

Sme vám k dispozícii na telefónnom čísle +421 2/20 850 891 vždy od pondelka do piatku: 9:00 - 17:00.

*položky označené hviezdičkou sú povinné

Chcete získať darček k narodeninám?