ITIL v3 certifikácia

Certifikačná schéma ITIL® sa skladá z mnohých kvalifikácií, ktoré sú zamerané na rôzne aspekty osvedčených postupov "best practice" na základe IT špecializácií. Celková schéma obsahuje 5 úrovní rozdelených do čiastkových tém.

    ITIL v3 schéma

    Kariérna mapa ITIL certifikácií

    Axelos uplatňuje systém kreditov, ktoré získavate za každú úspešne absolvovanú certifikáciu. 

    Za každú úroveň získate ekvivalentný počet bodov, ktorý je priamo úmerný náročnosti a obsahu skúšky. Každý kandidát tak po absolvovaní Axelos certifikácie získa nielen certifikát, ale zároveň aj zodpovedajúce kredity.

    ITIL® Practitioner je nová a nepovinná certifikácia. Viacmenej ocenená +3 kreditmi, ktoré sú vyžadované pre prekonanie hranice 17 kreditov. Potom môžete zložiť komplexnú skúšku ITIL MALC a následne získať certifikáciu ITIL Expert, alebo ITIL Master. 

    ITIL v3 certification scheme
    ITIL v3 certification scheme

    ITIL v3 schéma

    ITIL® Foundation certifikácia

    Základná (vstupná) certifikácia tohto "best practice" IT frameworku

    Absolventi kurzu skladajú skúšku z kľúčových prvkov metodiky, konceptov a terminólogie. Musia preukázať znalosti väzieb medzi etapami v celom životnom cykle IT služieb. Vrátane jednotlivých procesov a zdôvodnenia ich prínosov pre riadenie IT.

    Formát skúšky:

    • Dĺžka: 60 min.
    • Počet otázok: 40
    • Formát: výber správnej odpovede
    • Minimálna úspešnosť: 65% (26 otázok zo 40)

    ITIL® Foundation kurz>

    ITIL® Foundation certifikácia>

    ITIL Foundation skuska

    ITIL Practitioner certifikácia

    Najnovší program v portfóliu ITIL® rozvíja znalosti získané v úrovni Foundation do praktických tipov, a postupov ako s pomocou frameworku realizovať vaše IT projekty. 

    Prípravný kurz obsahuje iba 20% teórie a 80% praktických scenárov, na ktorých si skvele precvičíte IT Service Management. 

    Medzi najväčšie prínosy patrí lepšia efektivita, zvýšenie produktivity, zavedenie princípov kontinuálneho zlepšovania, posilnenie spolupráce a koordinácie medzi IT a zvyškom organizácie. ITIL® Practitioner sa zároveň skvele doplňuje so štandardmi ako DevOps, SCRUM a ďalšie..

    Formát skúšky:

    ITIL® Practitioner kurz>

    ITIL® Practitioner certifikácia>

    ITIL Practitioner skuska

    ITIL Intermediate

    Skupina modulárnych kurzov, ktoré sú určené absolventom úrovne Foundation 

    Každý z modulov Intermediate má iné zameranie v oblasti IT Service Managementu. Moduly sú rozdelené do 2 kategórií Lifecycle a Capability Stream. Výhodou Lifecycle je, že sa viac zameriava na praktické a strategické riadenie IT služieb.

    ITIL Service Strategy

    ITIL Intermediate Service Strategy certifikácia

    Service Strategy (SS) je prvý z piatich modulov ITIL Intermediate Service Lifecycle

    Absolventi sa naučia manažérske techniky zahŕňajúce návrh, vývoj a implementáciu IT služieb, ktoré reflektujú stratégiu organizácie.

    V module SS získate znalosti a techniky, ktoré vám pomôžu riadiť riziká, plniť a rozvíjať strategické ciele v rámci organizácie alebo určitého programu. Stratégia býva v organizáciách často podceňovaná. Uplatňovaním best practice ITIL zlepšíte komunikáciu a posilníte zainteresovanosť jednotlivých členov tímu.

    Formát skúšky:

    • Dĺžka: 90 min.
    • Počet otázok: 40
    • Formát: výber správnej odpovede
    • Minimálna úspešnosť: 70% (28 otázok zo 40)

    ITIL® Service Strategy kurz>

    ITIL® Service Strategy certifikácia >

    itil service strategy skuska

    ITIL Service Design

    ITIL Intermediate Service Design certifikácia

    Service Design (SD) je certifikácia v úrovni ITIL® Intermediate v kategórii Service Lifecycle stream

    Zameriava sa na návrh IT služieb a zahŕňa témy IT architektúry, procesov, princípov a dokumentácie. Absolventi budú pripravení pracovať na projektoch návrhu IT služieb, ktoré zodpovedajú potrebám organizácie.

    Naučíte sa techniky pre neustále zlepšovanie v rámci životného cyklu IT. Ukážeme vám ako riadiť vývoj a integráciu IT služieb až do nasadenia v procesoch organizácie.

    Formát skúšky:

    • Dĺžka: 90 min.
    • Počet otázok: 40
    • Formát: výber správnej odpovede
    • Minimálna úspešnosť: 70% (28 otázok zo 40)
    • Povinné predpoklady: ITIL Foundation level (certificate)
    • Pomôcky pri skúške: Nie sú povolené. Politika uzatvorenej knihy.

    ITIL® Service Design kurz>

    ITIL® Service Design certifikácia >

    itil service design skuska

    ITIL Service Operation

    ITIL® Intermediate Service Operation modul

    Ďalší z modulov ITIL® Service Lifecycle. SO sa zameriava na princípy, procesy, prevádzkové činnosti a funkcie, ktoré pomáhajú organizáciám úspešne riadiť výkon svojich produktov a služieb.

    Service Operation tiež preukázateľne zlepšuje správu IT služieb. Uplatňovaním týchto princípov pomáha organizácii zvládať prevádzkové činnosti efektívne.

    Formát skúšky:

    • Dĺžka: 60 min.
    • Počet otázok: 40
    • Formát: výber správnej odpovede
    • Minimálna úspešnosť: 65% (26 otázok zo 40)

    ITIL® Service Operation kurz>

    ITIL® Service Operation certifikácia>

    itil service operation skuska

    ITIL Service Transition

    ITIL® Intermediate Service Transition

    Tento modul sa zameriava na procesné a praktické prvky a techniky riadenia potrebné pre vytváranie, testovanie a implementáciu produktov a služieb.

    Modul ST vás naučí plánovať a riadiť prechod na nové, alebo revidované aplikácie / služby / produkty vytvorené v priebehu fázy "Service Strategy and Service Design" v životnom cykle ITIL.

    Techniky, ktoré si osvojíte v module ST pomáhajú organizáciám lepšie zvládať a riadiť zmeny IT služieb v súlade s požiadavkami užívateľov a v nadväznosti na obchodnú stratégiu. Prechod je tiež potrebný pre flexibilné riadenie zmien a zlepšovanie poskytovaných služieb.

    Formát skúšky:

    • Dĺžka: 90 min.
    • Počet otázok: 40
    • Formát: výber správnej odpovede
    • Minimálna úspešnosť: 70% (28 otázok zo 40)
    • Povinné predpoklady: ITIL Foundation level (certificate)
    • Pomôcky pri skúške: Nie sú povolené. Politika uzatvorenej knihy.

    ITIL® Service Transition kurz>

    ITIL® Service Transition certifikácia>

    itil service transition

    ITIL Continual Service Improvement

    ITIL Intermediate Continual Service Improvement

    Sa zameriava na techniky "neustáleho zlepšovania IT služieb" v celom životnom cykle ITIL

    Vďaka CSI môžu organizácie strategicky riadiť rozvoj produktov a služieb, ktoré sú vytvorené podľa princípov ITIL Strategy, Design, Transition a Operation cyklu IT služieb

    Obsahuje tiež pokyny o nástrojoch a technológiách, ktoré môžu byť použité na podporu CSI, ako aj hodnotenia rizík a riadenia kritických faktorov úspechu. CSI pomáha organizáciám prispôsobovať sa meniacim potrebám koncových užívateľov a tiež zvyšovať efektivitu a návratnosť investícií.

    Formát skúšky:

    • Dĺžka: 90 min.
    • Počet otázok: 40
    • Formát: výber správnej odpovede
    • Minimálna úspešnosť: 70% (28 otázok zo 40)
    • Povinné predpoklady: ITIL Foundation level (certificate)
    • Pomôcky pri skúške: Nie sú povolené. Politika uzatvorenej knihy.

    ITIL® CSI kurz>

    ITIL® CSI certifikácia>

    itil service operation

    Chcete získať darček k narodeninám?